BACK TO SCHOOL - rady jak przetrwać w szkole

Wakacje już się skończyły. Tak,tak... Też nie wierze, że to piszę, ale ta chwila musiała nadejść. Od teraz poranne wstawanie i maszerowanie...

Wakacje już się skończyły. Tak,tak... Też nie wierze, że to piszę, ale ta chwila musiała nadejść. Od teraz poranne wstawanie i maszerowanie do szkoły będzie nam towarzyszyło przez kolejne 10 miesięcy. Zacznie się odliczanie, teraz do gwiazdki,potem do ferii zimowych, świąt majowych i wakacji. Będziemy odliczać do dni kiedy przerwa w nauce będzie trochę większa niż dwa dni, aby na nowo poczuć trochę wolności i wakacji. Warto zrobić coś co sprawi, że szare dni w  szkolnej ławce nabiorą trochę kolorów  :)


1. PIERWSZE WRAŻENIE
Pierwsze wrażenie jest ważne, bo "Jak Cię widzą, tak Cię piszą". Mino, że wiele osób nie zgadza się z tym stwierdzeniem, to tak właśnie jest na pierwszym spotkaniu. Liczy się również zachowanie, odrabianie zadań domowych czy stawianie się na zajęciach. Nie chodzi o to by przez pierwszy tydzień udawać kogoś całkiem innego, ale zastanowić się jakie relacje chcemy mieć z poszczególnymi osobami. Wiadomo, że do nauczyciela musimy odnosić się inaczej niż do kolegi z ławki, choć i ten wyrabia sobie o Tobie zdanie. 

2.PRZYGOTUJ SIĘ WIECZÓR WCZEŚNIEJ
Są dwa typy ludzi. Pierwsi przygotowują sobie wszystko wieczorem, a drudzy przeszukują szafę i pakują torbę w locie wychodząc z domu. Ja polecam grupę pierwszą. Wieczorem przed snem mamy sporo czasu, aby wybrać ubrania na następny dzień i spakować plecak/torbę. Rano zaoszczędzimy mnóstwo czasu, który możemy poświęcić na spanie lub pierwsze śniadanie :) 

3.RANO ZJEDZ ŚNIADANIE 
Chociaż ja też mam z tym problem, to w tym roku postaram się to robić (chociaż przez kilka miesięcy). Wiem, że wszystkie rady są "super", ale ja też często trzymam się ich do grudnia, a po świętach wszystko już jest chaotyczne. Mam nadzieję, że chociaż śniadania zostaną w moim planie nienaruszone :) To naprawdę ważniejsze niż sądzimy.

4.GRAFIK I PLANOWANIE
Czyli słowo klucz to KALENDARZ. Tak ukochany i równie znienawidzony przez wszystkich przedmiot, który służy nam tak jak mówiłam- przez krótki czas, bo szybciej czy później o nim zapominamy. W tym roku jednak będzie mi bardzo potrzebny, bo będę w nim zapisywała wszystkie wizyty u lekarzy, więc nie porzucę go u nicość mojej szafki. 

5.PLAN LEKCJI
Czyli to co zwala wszystkich uczniów z nóg, gdy tylko go zobaczą. Niefunkcjonalny, niehumanitarne godziny zajęć i barbarzyńskie połączenie przedmiotów, a to oczywiście idealnie niedopasowane do niczego, a szczególnie do zajęć pozalekcyjnych. Musimy go zaakceptować i jedyny sposób, aby umilić sobie korzystanie z niego to udekorować go ulubionymi wzorami i kolorami :)

POWODZENIA !
XOXO

You Might Also Like

16 komentarze

  1. Ja na szczęście mam jeszcze miesiąc wakacji!
    Bardzo podobają mi się Twoje rady, super post! :)
    http://nwaldowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę przydatne porady.
    Ja zaliczam się do tych osób, które nie lubią się spieszyć i wszystko przygotowują wcześniej i dobrze na tym wychodzę. :)
    O tak plan lekcji potrafi wszystko zepsuć. Idealne określenie "barbarzynstwo".
    Pozdrawiam i powodzenia. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Powodzenia :) Ja już szkołę skończyłam i powiem szczerze, że ta lita jest bardzo praktyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne rady! porządny posiłek z rana oraz przyszykowanie się wieczorem bardzo ułatwia nam działanie w szkole. pozdrawiam! majazellmer.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja zawsze do szkoły szykuję się wieczorem, rano jest śniadanko.. Jakoś to jest, już niedługo święta haha :* Buziaki :)

    http://nataliakaczmarek.blogspot.com/ zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Do wszystkich rad na całe szczęście się stosuję. :)))

    https://yume-hime-reviews.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne porady, bardzo przydatne. Ja też, podobnie jak ty mam problem z jedzeniem tak wcześnie śniadania, ale staram się ! Życzę powodzenia w szkole ! :)
    Pozdrawiam :)
    http://fashionismaio15.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. super post i bardzo przydatne rady ^^
    miłego dnia

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG http://www.zoozelooveblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Przydatne porady. Rzeczywiście te śniadania to bardzo ważna rzecz, a mało kto zwraca na nie uwagę.
    http://x-lauraxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam jeszcze miesiąc wakacji, ale studia to już inna bajka niż szkoła. Wróciłabym sobie do szkoły na jakiś czas;D

    www.kwietniowaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ehhh kiedy to było czasy szkoły :)) Chętnie bym wróciła tak na tydzień, by przypomnieć sobie ten beztroski czas.

    MONIQUE

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo cenne rady! Ja takowy kalendarzyk prowadzę od grudnia i jak na razie dobrze mi idzie!
    Pozdrawiam / ksiazkiwpiekle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny post! Zapraszam do mnie ^^ http://hihania.blogspot.com/2016/07/enjoy-silence_21.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Rady na pewno komuś się przydadzą :) ale niestety czasami ciężko do nich się stosować. Z tych, które tutaj przedstawiłaś to z 2,3 i 5 sama korzystam. Jednak pierwszą ojj chyba nie potrafię zrobić dobrego wrażenia, ale cały czas nad tym pracuję :) Post przydatny i podoba mi się ^^
    http://mysteryeternal.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne porady, z całą pewnością z nich skorzystam :)
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny post. Ja czekam na rady, na to jak nie umrzeć po 8 godzinach w szkole.
    Imbirkowy blog klik!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za przeczytanie posta ♥
Masz bloga? Zostaw link,a na pewno go odwiedzę !