TAG The Awesome Food Award- moja dieta!

Cześć!  Jak pewnie wiecie odkąd zachorowałam mam specjalną dietę,której muszę przestrzegać. Jest to dieta lekkostrawna wysokobiałkowa. Nied...

Cześć! 
Jak pewnie wiecie odkąd zachorowałam mam specjalną dietę,której muszę przestrzegać. Jest to dieta lekkostrawna wysokobiałkowa. Niedawno zostałam nominowana do następnego TAGu,tym razem do TAFA. Myślę,że to idealna okazja abyście mogli troszkę dowiedzieć się o moim sposobie ożywiania w czasie choroby. Dodam kilka pytań z * od siebie,żeby wiadomości było troszkę więcej :)

Zasady : Nominacja do TAFA otrzymywana jest od innego blogera. Należy odpowiedzieć na 10 pytań wymyślonych przez nominującego. Następnie wymyślamy 10 swoich pytań i nominujemy kolejne blogi. Należy poinformować o tym osoby, które nominujemy. Nie możemy nominować osoby, która nas nominowała. 
Nominowana przez:  Randaksela

Pytania do mnie:

1. Ulubiona kuchnia.
Najbardziej przemawia do mnie nasza polska kuchnia,ale uwielbiam również kuchnię włoską ♥ Makarony,pasty i pizze mogłabym jadać codziennie ♥


2. Ulubione słodycze i te najbardziej nie lubiane?
Nie mam jednych ulubionych słodyczy. Bardzo lubię Reese's, Oreo oraz Kit Katy ♥ Nie cierpię chałwy-jest dla mnie zasłodka :( Na razie i tak nie mogę jeść słodyczy więc mogę sobie tylko o nich pomarzyć :(


3. Co lubisz jeść gdy oglądasz film (jaki film)?
Kiedyś jadłam do każdego filmu popcorn lub (ale rzadziej) chipsy. Teraz jem chrupki :D


4. Najdziwniejsza rzecz jaką zjadłeś?
Hmm... Jak byłam mała to krem NIVEA,ale to raczej każde dziecko jadało ;D


5. Ulubione warzywo?
Pietruszka,marchew,brokuły... Oj wiele ich jest,ale te lubię najbardziej ♥


6. Gdzie lubisz jeść?
Najbardziej w domu (wiadomo domowe najlepsze ♥) ,ale również w różnych włoskich restauracjach.


7. Wolisz samemu robić jedzenie czy je zamawiać?
Samemu,zamawiam jedynie czasami pizze :)


8. Najlepsza potrawa z dzieciństwa?
Krokiety z grzybami albo kulebiak z sosem czosnkowym mojej mamy ♥ 


9. Co jadłeś jak byłeś dzieckiem, a teraz być tego nie zjadł?
Surowe pomidory i chleb z masłem i cukrem !


10.  Jakie jedzenie (występujące w książce lub filmie) chciałabyś spróbować? 

Bardzo chciałabym zjeść Ratatouille (Ratatuj) z filmu "Ratatuj" !

*11.Co jest zabronione podczas diety?

  • Przede wszystkim słodycze,ponieważ rak żywi się glukozą. Głupotą jest dostawać chemię i tym samym jeść słodycze,które sprawiają,że rak rośnie w siłę !
  • Napoje gazowane,soki oraz wszelkie słodkie napoje-mogę jedynie wodę,herbatę,ale nie mocną,piję również słabą kawę rozpuszczalną.
  • Ostre przyprawy typu pieprz,ostra papryka itp. jedynie słodką paprykę i troszkę soli oraz zioła.
  • Bardzo ograniczyć trzeba również ciasto drożdżowe
  • Chleb należy jeść pszenny,nie można ciemnego z ziarnami :( 
  • Nie można jeść jogurtów,jedynie serki homogenizowane.
  • Co najgorsze zabronione jest jedzenie surowych owoców i warzyw. Wszystko musi być gotowane,bez bakterii.
  • Majonez,musztarda... muszę się z nimi rozstać na jakiś czas.
  • Tłustym szynką, mięsom i rybom również mówimy pa pa !

*12. W takim razie co jem?


  • Różnego typu zupy krem,które pokochałam ♥
  • Ryż z różnymi sosami
  • Gotowane warzywa
  • Dużo kurczaka
  • Piję dużo mleka np.w płatkach lub w zupie mlecznej (dieta wysokobiałkowa )
  • Jem mnóstwo ryb (co około trzy dni)
  • Muszę pić dużo wody,aby dobrze wypukać chemię z organizmu

*13.Czy trudno było się przyzwyczaić ?

Troszkę tak,ale z początku bardzo źle się czułam przez tę chemię i nawet nie chciałam jeść ciężkich potraw,ale pamiętam,że leżałam całymi dniami i oglądałam w internecie różne potrawy,które kiedyś mogłam jeść. Wiem,że lepiej przestrzegać diety,aby nie obciążać wątroby.Zdaję sobie sprawę,że może sobie nie dać rady z chemią i ciężkim jedzeniem i potrzebny będzie przeszczep. A TEGO NIE CHCEMY !  Więc lepiej przemęczyć się kilka miesięcy. 

*14. Jak długo będzie trwała dieta?
Całe leczenie i kilka miesięcy po. Powoli będę musiała przyzwyczajac organizm do normalnego jedzenia i trawienia :) Jak wszystko dobrze pójdzie to może w wakacje będę mogła jeść arbuzy i truskawki ♥





Nominuję wszystkich-jeśli chcesz zrób ten TAG u siebie :)


A ty masz jakąś dietę? Jeśli tak to jaką ?


You Might Also Like

69 komentarze

  1. Fajny post :) zapraszam do mnie http://perfectly-fashionable.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Heej :) Świetny TAG xd
    Dla mnie chałwa też jest za słodka ale gryz czy dwa da rade :)
    Włoska kuchnia jest mega ale zachęcam do spróbowania dań tajskich :) Oczywiście o ile lubisz pikantne dania :)

    Zapraszam do siebie na ulubieńców :) http://beautybycichoszka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam pikantne dania,ale na razie nie mogę ich jeść. Dziękuję na pewno spróbuję :)

      Usuń
  3. Aktualnie nie mam żadnej diety, ale tak jak ty też kocham włoską kuchnię :) Byłam kiedyś we Włoszech i od tamtej pory bardzo ją lubię ;)
    http://przygody-mileny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post, siły i zdrowia życzę. Ja bym bez slodyczy i warzyw rady nie dala.
    4kajko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bardzo lubię wodę z cytryną <333
    Ciekawy tag! :)

    http://sisterschannelfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej :) Świetny TAG ;)
    Ja też nie znoszę chałwy jest okropna :)
    Z miłą chęcią zrobię ten tag u siebie :*
    Zapraszam http://szarokolorowabyandzelika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post :) Ja nie mam diety ale uwielbiam wymyślać różne zdrowe dania :)

    Zajrzyj do mnie :)

    wikabloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super!
      Ja również,ponieważ chcę zostać dietetykiem ♥

      Usuń
  8. Ja osobiście nienawidzę warzyw, jedyne co zdrowego jem to owoce! Dlatego podziwiam Cię i powodzenia!
    Zapraszam Cię też do mnie! ;)) http://hot-schot.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Super! Też go miałam i też te same pytania!
    www.imbirkowy-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja lubię włoską kuchnię i polską, więc coś nas łączy ;)
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jesteś na prawdę bardzo pozytywną osobą ;) szkoda, że na świecie jest takich niewiele :( wracaj szybko do zdrowia! ;)

    http://alexiachmiel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Trzymam kciuki, by Ty już w wakacje mogła się cieszyć ulubionymi potrawami!

    OdpowiedzUsuń
  13. Naprawdę ciekawe odpowiedzi, podoba mi się tutaj ;)
    Daruciaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. nie słyszałam wcześniej o tym TAGu :D
    zapraszam, mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam go do zrobienia u siebie na blogu !

      Usuń
  15. Świetny post, zapraszam do mnie > http://lifee-friends.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Od pewnego czasu staram się jeść zdrowiej, ale nie zawsze mi się to udaje. I tak wydaje mi się, że dużo zmieniłam, ponieważ staram się np. zawsze wybierać ciemno pieczywo, dokładać dużo warzyw, pić wodę zamiast napoi. Mała zmiana, ale jakaś jest, a Tobie życzę powodzenia, trzymam za Ciebie kciuki!

    http://martynakrysinska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak trzymaj-to przyniesie Ci same korzyści !

      Usuń
  17. Jak zawsze świetny post. :D
    Pozdrawiam i Zapraszam. :)
    MY PINK GLASSES - klik!

    OdpowiedzUsuń
  18. Super post zapraszam do siebie dopiero zaczynam :) http://fromheretomars.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja mam dietę bezglutenową, ponieważ mam celiakię.
    PACZIX BLOG - ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj,bardzo Ci współczuję !
      Trzymaj się ciepło !!!

      Usuń
  20. Jesteś bardzo pozytywną osóbką! :) Bardzo ciekawy post. :)
    Ja nie zjadłam nigdy kremu "Nivea" - jestem wyjątkiem? :D

    healthierhaircare.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajnie napisałaś, ja osobiście nie jestem na żadnej diecie :)
    Ola-blum.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ciekawy pomysł z pytaniami ! Super pozytywny post tak jak sama autorka bloga :) Obserwuję i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Od kilku tygodni ćwicze na brzuch przy czym potrzebna jest dobra dieta dla lepszy efektow ale niektorych rzeczy po prostu nie moge odstawic.. :D
    zapraszam do mnie! www.kviktoria.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne są małe kroczki...

      Trzymam za Ciebie kciuki !

      Usuń
  24. Próbowałam jeść różne konfitury z bobo ale nie mogłam się przemóc, są strasznie niedobre ;c


    Obserwujemy ? Jak zaczniesz, daj znać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez za nimi nie przepadam.
      Soki sa lepsze :)

      Usuń
  25. Świetny i ciekawy TAG<3 ja sama staram się prowadzić dietę, niestety czasem zdarza mi się przekroczyć próg spożywanych kalorii na dzień. Oczywiście słodyczy nie jadam a napoje gazowane próbuje odrzucić ze swego życia, ha :)

    http://neverwithoutglasses.blogspot.com/ obs?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwazniejsze,ze slodycze juz nie goszcza w Twijej diecie. To bardzo duzo daje :)

      Usuń
  26. Uwielbiam marchewkę ;p Fajnie cię poznać bliżej kochana <3

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale Cie podziwiam! :) tyle wyrzeczen..moze to nie jest nawet troche dobr porownanie ale Ja mam niedoczynnosc tarczycy i chory żoładek i powinnm zrezygnowac ze słodyczy, fast foodów i calej reszty niezdrowego i kalorycznego jedzenia, ale nie umiem.. A Ty jakos natchnelas mnie do tego, bo widze ze zdrowe jedzenie nie jest wcale takie zle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej odstaw te rzeczy dla swojego zdrowia. Bede trzymala za Ciebie kciuki.

      Usuń
  28. Świetny blog ale ty też jesteś świetna. W jakieś 5 minut uświadomiłaś mi że wszystko co jem jest rakotwórcze i mi osobiście ciężko jest mi się rozstać. Ty musiałaś wiele odstawić bo nie miałaś wyjścia ale widać po tobie że jesteś silniejsza od tego raczka, którego moim zdaniem niebawem pokonasz. Nie ma z tobą szans ta mała bestia :-)
    Obserwuję, i życzę oczywiście powrotu do zdrowia , zapraszam i do mnie :))))
    http://kooorti96.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje bardzo za takie cieple slowa :)

      Usuń
  29. Nie słyszałam o tym tagu ,ale wydaje się być bardzo ciekawy :). Ten kubeczek jest taki śliczny ^^ Jestem pod wrażeniem tych Twoich wyrzeczń. Podziwiam Cię! ♥

    Pozdrawiam SharpeeE i zapraszam serdecznie na konkurs ♥

    OdpowiedzUsuń
  30. Krem nivea?? haha xD Nie, ja nie kosztowałam jego nawet jak byłam mała ale może to nadrobić muszę :''))

    wiktoriakarnecka.blogspot.com <--- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetny post!
    Masz duzo sily i wytrwalosci.
    Uwielbiam Cie i jestes dla mnie ogromna motywacja !

    OdpowiedzUsuń
  32. Tez uwielbiam shake truskawkowe :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja mam dietę z powodu choroby brzucha - muszę ograniczać słodycze, tłuste potrawy, kolorowe i gazowane napoje też nie wychodzą w grę:(
    http://falkoosiak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Podziwiam cię <33 , mam pytania , gdzie kupiłaś ten kubek? ;3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za przeczytanie posta ♥
Masz bloga? Zostaw link,a na pewno go odwiedzę !